wtorek, 29 grudnia 2009

Wprowadzenie produktu na rynek


Działanie marketingowe, związane także z wprowadzaniem i monitorowaniem "życia" produktu, można podzielić na dwie zasadnicze części:
- po pierwsze, dotyczy ono wyznaczania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz określenia grupy potencjalnych nabywców produktu firmy;
- po drugie, skomponowanie mieszanki marketingowej.


Należy zacząć od zbadania rynku. W zależności od wyniku analiz może zaistnieć w tych rozważaniach moment, kiedy należy dokonać wyboru: czy utrzymać dotychczasowy produkt, czy poddać go jakimś przemianom, czy też zastąpić go nowym. To dzięki badaniom rynku przedsiębiorstwo będzie mogło określić, jaki produkt sprosta wymaganiom klientów i czy w ogóle jest on potrzebny, czym powinien różnić się od swojego poprzednika, dla kogo ma być przeznaczony itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz